kolmapäev, 5. detsember 2007

Töötaja motivatsioon on igaühe enda teha

Teeme korraks täna jooksvale filmile “pause” ja astume vaatlemiseks sammu tagasi. Nimelt vaatlen ühte “omal ajal täitsa tegijat” ettevõtet, kel tänaseks pole alles praktiliselt ühtegi töötajat. Inimesed on läinud uutele jahimaadele. Loodetavasti saanud häid kogemusi ja oskavad neid edaspidises otstabekalt rakendada.

Loo moraal: isegi kui oled mõne (suure) ettevõtja lepinguline töötaja, töötad Sa ikkagi iseenda, mitte ettevõtte heaks. Ole kindel, et see, mida Sa igal tööpäeval (ja tööõhtul?) teed, paneb Sind hästi tundma. Kui ei ole rahul, räägi inimestega. Tea, mida tahad. Sõnasta enda jaoks, mida pead tegema selleks, et oma tahtmist saada. Ja lihtsalt tee neid asju.

Lülitame “Play” tagasi - minu töö on jätkuvalt mõnus, kuna tegutsen selle nimel, et see mõnus oleks.

PS: Tööandjatele on Maili Haavandi kirjutanud sarnase artikli.

Mida siis juhile soovitada, toetudes eelpool käsitletule?

  • Tuleks osata näha, milline o­n süsteemi hetkeolukord ja kuidas see mõjutab töötajate motivatsiooni hetkeseisu. Siinkohal o­n kasulik hinnata konkreetsete “süstide” efektiivsust.
  • Tuleb osata näha üksiktöötaja arengut ja vahel tuleb endale tunnistada, et töötaja o­n täidetavast rollist välja kasvanud ja selle edasine täitmine o­n mõttetu.
  • Tuleb osata näha reeglite mõju töötajatele – nii reeglite olemasolu kui ka nende puudumise mõju. Reeglid mõjutavad töötaja käitumist, töö tegemist ja sellega määravad tema rahulolu konkreetse tööga.
  • Aeg-ajalt võiks ju töötajate käest küsida – miks nad peavad enda jaoks oluliseks töötada just teie firmas? Mida teie firma nende jaoks tähendab? Võimalik, et see annab teile mõtteid “efektiivseks personalitööks”.

Sildid:

Bookmark and Share

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht